"Ayinesi iştir kişinin / Lafa bakılmaz"


Marmaristen Datça'ya doğru yol aldığınızda,
Datça'ya 20 km tabelası ile Emecik Köyünün
giriş tabelasını görebilirsiniz.
Emeklilik zamanlarımı İstanbul dışında Kuzey Ege'de
Edremit körfezinde memleketim olan küçük bir köyde
geçirmeyi planlarken; hayat, Egenin en güneyine, ilk
cümlede tarifini verdiğim bu köye getirdi beni.
2007 Kasımdan beri yaşadığım bu köyde, köydeki hayatımla
ilgili tecrübelerimi/gözlemlerimi ve kaybolmaya yüz tutmuş
bilgileri zaman buldukça paylaşacağım.
Umarım zamana iyi bir tanıklık ederim.

Ve zaman değişti. Yol kasım 2014 de Emecik'ten Datça'nın içine düştü. Artık Hayat DATÇA'nın içinden akacak..

12 Haziran 2012 Salı

Harnup (Keçiboynuzu) Keki

Dün misafirler geldi. İstanbul'dan,  Almanya'dan ve Datça'dan ahbaplar. Bi kahve için uğrayalım demişler. Onlara yerel bir şeyler hazırlamak istedim. Emecikte bol olan Keçiboynuzu meyvesinin unundan ve pekmezinden özel bir şey. Daha önce hiç tatmadıkları bir şey olsun..

Geçen sene yaptığım vişne likörünün vişnelerini derindondurucuda saklamıştım, onları kullanarak kek hazırladım. Harnup unundan kek tariflerini bulabilirsiniz nette çeşitlice. Yaptığım bu kekin tarifi ise şöyle:

Ana malzeme; 3 yumurta, 1 çay bardağı süt, bir çay bardağı zeytinyağı, 1 su bardağı buğday unu, 1 su bardağı harnup unu, 1 paket kabartma tozu, 1/3 su bardağı harnup pekmezi

Tercihli malzemeler; her türlü kuru meyve, fındık, fıstık, ceviz, badem,  v.b



Harnup pekmezi hariç önce sıvı malzeme çırpılır sonra toz malzeme ilave edilir. Son olarak da harnup pekmezi eklenerek karıştırılır. Bu aşamada ben önceden çekirdiğini çıkardığım vişne liköründen kalan vişneleri (1 su bardağı kadar) ve dövülmüş cevizi kattım. Önceden yağlanmış kek kalıbına kek hamurunu koydum ve 165 - 175 derecede yaklaşık 30-40 dak fırında pişirdim.

Kek soğuduktan sonra üzerine çikolata sos döküp, yine aynı vişnelerden kekin üzerine yerleştirdim. Son halini fotoğraflamayı unutmuşum. 8 kişilik kahve kek keyfinde, kekden kalan son parçada fotoğraf çekmeyi akıl edebildik.

 Fotoğrafların dili vardır, değil mi!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder