"Ayinesi iştir kişinin / Lafa bakılmaz"


Marmaristen Datça'ya doğru yol aldığınızda,
Datça'ya 20 km tabelası ile Emecik Köyünün
giriş tabelasını görebilirsiniz.
Emeklilik zamanlarımı İstanbul dışında Kuzey Ege'de
Edremit körfezinde memleketim olan küçük bir köyde
geçirmeyi planlarken; hayat, Egenin en güneyine, ilk
cümlede tarifini verdiğim bu köye getirdi beni.
2007 Kasımdan beri yaşadığım bu köyde, köydeki hayatımla
ilgili tecrübelerimi/gözlemlerimi ve kaybolmaya yüz tutmuş
bilgileri zaman buldukça paylaşacağım.
Umarım zamana iyi bir tanıklık ederim.

Ve zaman değişti. Yol kasım 2014 de Emecik'ten Datça'nın içine düştü. Artık Hayat DATÇA'nın içinden akacak..

30 Nisan 2012 Pazartesi

Tuzak Bitkiler

Bahçenizde bitki yetiştirirken bazı bitkileri bitlerden korumak için bazı bitkileri yetiştirmek gerekir. Bu yetiştirilen bitkilere tuzak bitkiler deniyor. Bunlara örnek olan tuzak bitkiler; rezene, dereotu, lahana gibi. Bu bitkileri yaprak bitlerinin görüleceği yerlere diktiğinizde yaprak bitleri bunlara geliyor, sizin sebzelerinizi rahat bırakıyor.

Ben geçen sen bir keşif yaptım. Baklalar zaman içinde bit çekerler. Üzerinde küçük küçük bitleri görürsünüz. Geçen sene halk arasında eşek marulu http://www.sifamarket.com/sifali_bitkiler_71_esek-marulu_1859.html denen bitkinin üzerine bit topladığını gördüm. Yanındaki bakla da ise hiç bit yoktu.

Bu sene gözlemimi tekrarladım ve bahçede ne kadar eşek marulu varsa budamayıp bıraktım. Şu anda hepsinin üzeri bit dolu ve baklalarım da hiç bit yok. Geçen yıl köyde tarımla uğraşan komşumuza eşek marulunu gösterdim. Bu bitkiye ne dersiniz diye adını öğrenmek için. "Onu sök at, o bit yapar, bütün bahçeyi sarar dedi. " Bende dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım ama sanırım pek etkisi olmadı.

İşte iki fotoğraf, birisinde bitleri net görüyorsunuz, yanındaki baklanın resmini ayrı çekmek durumundaydım. Ve baklanın bitsiz görünümü. Son resme dikkat edilirse yanında eşek marulunu da görebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder