"Ayinesi iştir kişinin / Lafa bakılmaz"


Marmaristen Datça'ya doğru yol aldığınızda,
Datça'ya 20 km tabelası ile Emecik Köyünün
giriş tabelasını görebilirsiniz.
Emeklilik zamanlarımı İstanbul dışında Kuzey Ege'de
Edremit körfezinde memleketim olan küçük bir köyde
geçirmeyi planlarken; hayat, Egenin en güneyine, ilk
cümlede tarifini verdiğim bu köye getirdi beni.
2007 Kasımdan beri yaşadığım bu köyde, köydeki hayatımla
ilgili tecrübelerimi/gözlemlerimi ve kaybolmaya yüz tutmuş
bilgileri zaman buldukça paylaşacağım.
Umarım zamana iyi bir tanıklık ederim.

Ve zaman değişti. Yol kasım 2014 de Emecik'ten Datça'nın içine düştü. Artık Hayat DATÇA'nın içinden akacak..

18 Nisan 2012 Çarşamba

44. Yaşım İçin Hayatın Hediyesi; Solar Pleksus Çakra

Biraz geç oldu bu yazıyı kaleme almak ama kayda düşmeden edemeyeceğim. 44. Doğum günü partim benim için muhteşemdi. Buradan emeği geçen herkese tekrar teşekkür etmek istiyorum. O güne dair yaşadığım her şey çok güzeldi. Sürprizler, hediyeler, ve doğum günü anısına yapılan kayıtlar.

Doğum günü hazırlıkları içinde, küçüklüğümden başalayarak günümüze kadar geçen sürede fotoğraflarla hazırlanacak bir slayt gösterisi vardı. Bütün albümlerimi çıkardım, fotoğraflarımı taradım. Beni anlatan, hayatımı anlatan fotoğraflar olmalıydı. Fotoğrafları seçtiğim gün çok karışık duygular yaşadım. Altüst oldum. Aptallaştım, sevindirik oldum, duygudan duyguya savruldum, sarsıldım, hatırladım v.b bir çok şey yaşadım. Gece Hasanla sohbet ederken aniden ağlama krizi yaşadım..Belki yarım saat, belki 15 dakika, bilemiyorum. Ama benim için bir hayli uzundu.

Ertesi gün sağlık meslek lisesi yıllarıma renkler geri döndü. O güne dek hatırladığım bütün anılarım siyah beyazken artık renklenmişti. İçimde çözülmeler yaşamıştım. Ve en güzel tarafı 3. Çakra olan solar pleksusu hissetmiştim.

Bir zamanlar raja yoga yapmıştım. 3. göz üzerine çalışmıştım, yine bir zamanlar çigong çalışmaları yapmış, mikro kozmik meditasyon çalışmıştım. Mikrokozmik meditasyon çalışırken kök çakra (1. çakra) ve sakral çakra (2. çakra) yı, hissederken 3. çakra da bir şey hissedemiyordum. O gece solar pleksus çakramın pıt pıt hareketi bana en güzel hediye idi.

Solar pleksus çakrayı benim anlatmam ukalalık olur. Merak edenlere kolaylaştırıcı bir bağlantı verebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder