"Ayinesi iştir kişinin / Lafa bakılmaz"


Marmaristen Datça'ya doğru yol aldığınızda,
Datça'ya 20 km tabelası ile Emecik Köyünün
giriş tabelasını görebilirsiniz.
Emeklilik zamanlarımı İstanbul dışında Kuzey Ege'de
Edremit körfezinde memleketim olan küçük bir köyde
geçirmeyi planlarken; hayat, Egenin en güneyine, ilk
cümlede tarifini verdiğim bu köye getirdi beni.
2007 Kasımdan beri yaşadığım bu köyde, köydeki hayatımla
ilgili tecrübelerimi/gözlemlerimi ve kaybolmaya yüz tutmuş
bilgileri zaman buldukça paylaşacağım.
Umarım zamana iyi bir tanıklık ederim.

Ve zaman değişti. Yol kasım 2014 de Emecik'ten Datça'nın içine düştü. Artık Hayat DATÇA'nın içinden akacak..

13 Şubat 2012 Pazartesi

Şevket-i Bostan / Kenger Kuzu Etli ve Nohutlu

Pazardan bir demet şevketi bostan aldım. Otları görünce dayanamıyorum ne yapayım. Serde egelilik var. Geçen sene bir kez yapmıştım. Yine de tarama yaptım internette, ve garova günlüğünde  http://garova.blogspot.com/2009/01/kenker-nam-dier-evket-i-bostan.html güzel bir tarif buldum. Kolları sıvadım.

Otların yeşil kısımlarını geçen sene atmıştım. Yukarıdaki bağlantıda kullanıldığını görünce, bu sene ben de atmadım. Bir demet ot için 300 gr kadar parça et (kuzu), bir avuç nohut, bir baş soğan ve 5-6 baş körmen (yabani sarımsak) kullandım. Kengerin köklerini kestim bir yere aldım önce, ot kısımları sirkeli suda bekletirken kökleri havuç gibi tırtıklayarak soydum. Onları da sararmamaları için ayrı bir yerde sirkeli suya koydum. Soğanı kıyıp içine körmenin baş kısımlarını da doğradıktan sonra zeytinyağı ilave edip kavurmaya başladım. Sonra kuşbaşı eti atıp - ateşi güçlendirdimki etin suyu kendini bırakmasın, içine hapsetsin - kavurmaya devam ettim. Bir süre sonra içine su katarak ateşi orta ateşe ayarlayıp pişirmeye başladım. Bir süre sonra da kısık ateşe geçtim.

Otların yeşil kısımlarını yıkayıp irice doğradım. Kök kısımların içindeki odunsu kısmı çıkarıp parçaladım.

Akşamdan ıslatılmış ve hırt pişirilmiş nohutu et biraz pişmeye yüz tutunca ilave edip 15 dakika kadar kısık ateşte pişirdikten sonra, şevketi bostanın köklerinden ayıkladığım kısmı da ilave ettim ve pişirmeye devam ettim. Etler pişmek üzere iken diğer ot kısımlar ile körmenin yeşil kısımlarını ve yazdan kış için hazırladığım domates sosunu ilave edip tuzunu da ekledim. Beş on dakika da bu şekilde pişirdikten sonra tencerenin altını kapadım. Sofra bezine sarıp kendi ısısı ile iyice hemhal olmasını sağladım. Ve işte sonuç.


Et ve kökler çok güzel pişmiş. Sap kısımlar hafif diri, nohut parçalanmamış dişe geliyor, domates rengini göstermiş, körmen ayrı bir lezzet katmış, damakta güzel bir mayhoşluk.

Çok lezzetli bir akşam yemeği idi bizim için.

3 yorum:

  1. Merhaba Meral hanım, tarifi daha da detaylandırmışsınız, iyi olmuş. Ve yemek de gayet güze olmuş... iyi günler, selamlar.

    YanıtlaSil
  2. şevket_i bostana kenger denildiğini duydum ama emin değildim....ot bilgime katkılarından dolayı çoook teşekkürler

    YanıtlaSil