"Ayinesi iştir kişinin / Lafa bakılmaz"


Marmaristen Datça'ya doğru yol aldığınızda,
Datça'ya 20 km tabelası ile Emecik Köyünün
giriş tabelasını görebilirsiniz.
Emeklilik zamanlarımı İstanbul dışında Kuzey Ege'de
Edremit körfezinde memleketim olan küçük bir köyde
geçirmeyi planlarken; hayat, Egenin en güneyine, ilk
cümlede tarifini verdiğim bu köye getirdi beni.
2007 Kasımdan beri yaşadığım bu köyde, köydeki hayatımla
ilgili tecrübelerimi/gözlemlerimi ve kaybolmaya yüz tutmuş
bilgileri zaman buldukça paylaşacağım.
Umarım zamana iyi bir tanıklık ederim.

Ve zaman değişti. Yol kasım 2014 de Emecik'ten Datça'nın içine düştü. Artık Hayat DATÇA'nın içinden akacak..

19 Haziran 2011 Pazar

Kabak Çiçeğinden Farklı Bir Tarif

Küçük sebze bahçesi coştu. Mahsulleri almaya başladım. Çeri domatesler hemen hergün beş on tane meyve veriyor.
Kendisi bitme, oturak domatesler meyvesini verdi. Akşamki salata onlardan yapıldı.

 Salatalığı pazardan almıyorum artık.
Kabaklardan ikinci kez yemek yaptım.  Geçen sene sökmediğim patlıcanları nisan ayında budamıştım ürün verdiler. Biberler birer ikişer ürün veriyorlar, henüz kahvaltılık. Bu hafta yalnızca yemeklik domates ile azda biber aldım pazardan. Yakında biberde almam. Bol kabak diktim bu sene tavuklara da yedirmek için.
Kabak bol olunca çiçeği de bol oluyor. Kabakda iki tür çiçek olur. Birisi kabağın ucundaki buna dokunmazsınız kabak meyvesini büyütür. Diğeri ise kabağa dönüşmez sadece çiçek olarak kalır .
İşte kabaksız olan bu çiçekleri sabah erken saatte toplarsınız. Genellikle dolması bilinir bu çiçeklerin. Bizim memlekette çiçeklerden farklı bir yemek yapılır. Adına kabak çiçeği köğtüsü denir. Bir tür çiçek mücveri de diyebiliriz. Bakalım başka yapan var mı diye internette araştırdım ege bölgesinde bilinen bir yemek. Ben Datça da restoranlarda henüz rastlamadım.
İşte tarifi; sabah erken toplanmış çiçeklerin dışındaki sert yeşil kısım ile içindeki tohum bölümü çıkarılır ve kabak çiçekleri suyla yıkanır.
 
Daha sonra 1 yumurta, bir iki yemek kaşığı un (kabak çiçeğimiktarına göre), az su, tuz konularak çırpılır.


Yukarıdaki resimde gösterildiği kıvamda elde edilen hamurumsu karışıma kabak çiçekleri batırılır, içinde yağ olan ısınmış krep tavasına yerleştirilir. Aşağıdaki şekilde her iki tarafı da piştiğinde tabağa alınır. Hem hafif hem lezzetli olan bu yemek, kahvaltıda değişiklik istendiğinde ya da aperatif olarak alınabildiği gibi ara sıcak olarak da değişik bir renk katabilir sofranıza.

Dilerseniz yumurtasız un, tuz, su karışımı ile de yapabilirsiniz. Ya da bulamacın içine kıyılmış maydanoz-rendelenmiş peynir de ilave edebilirsiniz.
Eğer kabak çiçekleriniz az gelir bulamacınız kalır  ise üzülmeyin, azıcık kabak rendeleyin kabak mücverine de dönüştürebilirsiniz yemeğinizi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder